19 Січня 2021

Медицина та ІТ

Найважливішою подією останніх років є те, що комп’ютерна мережа, яка раніше використовувалася тільки для потреб адміністрації лікарень, раптово стала включати в себе медичні пристрої, що було немислимо в минулому.

Раніше це були два строго розділених відділення в лікарнях, ІТ-відділ не мав нічого спільного з відділом, який займався медичними приладами, і були навіть окремі мережі. У багатьох випадках між двома таборами навіть існувала ворожість.

Це факт, що постачальники медичних пристроїв можуть стягувати надмірно завищену ціну за обладнання, яке, в принципі, працює на IP і стандартних інформаційних технологіях, але зроблено пропіетарним, просто щоб бути чимось особливим. Фахівців було мало, тому можна було стягувати величезні ціни.

Це змінюється в міру зростання знань і інтеграції двох світів. У Німеччині першої лікарнею, яка об’єднала керівництво обома функціями, стала клініка Гейдельберзького університету. Але також і в таборах конкуруючих гігантів, таких як Asklepios або Rh? N, з сотнями невеликих клінік, розкиданих по всій країні. цей процес йде повним ходом.

У минулому лікарні були строго сферою діяльності уряду. Подібно лазням і школам, лікарні вважалися сферою діяльності, яка сама по собі ніколи не приносила прибутку.

Але яке диво! Після кількох адміністративних заходів більшість цих лікарень, які в минулому (коли вони перебували в руках уряду) вважалися вмираючими і зневіреними хворими, знову стали здоровими і раптово стали приносити прибуток. Головною рушійною силою, звичайно ж, були поліпшення, які привели на сцену сучасні ІТ-системи і мережі. Пацієнти зайняли центральне місце і стали клієнтами. Мережі лікарень (які, звичайно, діяли як корпорації) почали шукати способи заробити на ситуації. З’явилося безліч додаткових послуг, таких як харчування, розваги та телефонні картки. А також медичні послуги, які в минулому роздавалися безкоштовно, раптом стали давати дохід.

Так, системи палатного зв’язку підвищили ефективність роботи медсестер. Тепер медсестра підключена до бездротової мережі лікарні і вона не пропустить виклик від пацієнта, де б вона не перебувала. Тепер кожен рушник і кожне простирадло мають RFID-позначку і вони не будуть забуті або втрачені, а це зниження витрат або додатковий дохід лікарні.

Також можна набагато ефективніше використовувати дорогоцінний час лікарів. Якщо, наприклад, лікар знає, коли він входить в палату все що йому необхідно про пацієнта, то він може набагато краще сконцентруватися на кожному конкретному випадку. Корисно, коли всі відповідні документи з’являються на екрані його ноутбука і все, що було зроблено, ретельно описується відповідними зображеннями.

Бездротові мережі (Wi-Fi) ідеально підходять для лікарень, тому що роз’єми зазвичай є розсадником бактерій, незалежно від того, скільки ви їх чистите.

Програмне забезпечення бездротової локалізації може гарантувати, що пацієнти знайдені. (В іншому випадку, якщо у них є тільки шанс, вони встають з ліжка і ходять по приміщенню, і самі того не помічаючи, виходять з нього і пропадають. Як багато операцій довелося відкласти тільки тому, що пацієнт загубився в останній момент!)

Трекінг і локалізація допомагають знайти і багато іншого обладнання і апаратуру: інвалідна коляска, каталка, крапельниця, кардіограф, дефібрилятор, …. Все може бути локалізовано з точністю майже до сантиметра.

Медичні пристрої, які ми використовуємо сьогодні, стають все більш складними і персоналізованими. Процедури стають відстежуваними і менш схильними до помилок, і ми можемо інтегрувати з ними індивідуальний підхід. Ми використовуємо 3D-сканери та 3D-принтери, набагато швидше виготовляємо прототипи протезів. Те, що раніше було всього лише хитрощами (наприклад, лялька з рисами обличчя дитини, якій вона буде належати), стає важливим для точності протезування і іншого життєво важливого обладнання. Кожен пацієнт зможе отримати те спеціальне лікування, в якому він потребує, з урахуванням особливостей своєї недуги. Медицина, зроблена на замовлення, в моді. Подібний процес індивідуалізації можна спостерігати всюди в лікарнях.

Комбінація ІТ зі стандартною медициною підвищує ефективність і пропускну здатність клініки, що призводить до лікування, яке може нести з собою достовірне документування процесів лікування і нові знання. Ми будемо точно знати, що з нами було зроблено, і зможемо взяти цю інформацію з собою додому. В даний час так часто дані про пацієнтів просто губляться або затемняются латинськими або незрозумілими скороченнями, часто записи лікарів не підходять. Ми хочемо, щоб особисті дані були доступні нам (і, звичайно, тільки нам!) в будь-який час. Лікарні повинні вирішувати це так само, як корпорації, які друкують штрих-код на яйці, щоб ми могли відстежити, яка курка справила це конкретне яйце, в якій клітині і в який час. Звичайно ж, ми хочемо мати таку документацію і хочемо знати, що було зроблено з нашим тілом.

В ідеальному світі ми хотіли б, щоб ця інформація була настільки достовірною, щоб ми могли б згодом подати в суд на лікарню, якщо була допущена недбалість або, наприклад, сталася помилка або ми були інфіковані деякими бактеріями.

Урядам слід продавати свої лікарні людям, які знають, що вони роблять. Але уряди ніколи не повинні відмовлятися від контролю якості. Зрозуміло, що економіка вимагає величезних лікарень. Однак також очевидно, що величезні лікарні можуть викликати величезні епідемії. Медицина повинна бути ефективною і орієнтованою на розмір, пропускну здатність і швидкість, але вона також повинна зберігати чисту, контрольовану і точну чарівність християнських лікарень з людським співчуттям.

Мало того, що лікарні повинні стати більш гнучкими, їм також необхідно розвивати системи допомоги, які охоплюють будинки людей. Демографія явно вказує на це. Люди старіють. Лікарів в селі стає все менше. Тому лікарні повинні бути в чомусь подібни ресторанам, які відкривають служби доставки і починають доставляти їжу в будинки. Це он-лайн консультації, ця послуга повинна бути організована через Інтернет по захищених лініях. Така система зробить можливими постійні поліпшення, оскільки доступ до підключених служб стане простішим. А також буде легше доставити скарги і зворотний зв’язок. Ви можете сканувати QR-код і по ньому відразу переходити до потрібної Вам інформації.

Нові концепції, такі як предиктивна медицина – це бачення. Думка тут полягає в тому, що медичним приладам і устаткуванню необхідно дати додатковий інтелект, і тоді вони зможуть контролювати стан пацієнта і оперативно йому допомагати. Наприклад, до протезу можна прикріпити датчик, який буде передавати виробнику інформацію про навколишнє середовище і використання. Тривоги можуть спрацьовувати, якщо щось не так. У лікарнях пристрої отримують тести, параметри, які визначають оптимальне використання. Коли протези розпізнають, що вони використовуються не оптимально, вони можуть дати пацієнту раду, як це зробити краще. Це схоже на сигнал «пристебніть ремінь безпеки», який ви отримуєте в стандартній комплектації в автомобілях. Без сумніву, збільшення кількості ІТ пристроїв які носяться, може привести до зниження смертності і підвищення ймовірності одужання.

Багато нових бізнес-моделей може бути розроблено, якщо медичні прилади та обладнання будуть адаптовані для конкретних користувачів, їх ситуації і ролі в житті. Звичайно, для того, щоб це технічно працювало, необхідна наявність деяких хмарних сервісів і додатків, Інтернету речей (IoT), щоб можна було задіяти великі дані. Звичайно, завжди є питання ІТ-безпеки, які потрібно враховувати, але загальна картина: той, який забезпечує більшу простоту використання і широкий набір переваг і, отже, задоволення пацієнтів.

Для того, щоб такі сценарії спрацювали, лікарні повинні зосередитися на великих темах. Лідери ринку кожного сегмента економіки згрупуються разом і створять стандарти, згідно з якими це буде зроблено і необхідні спільні платіжні системи. Послуги медичних експертів повинні бути розміщені на платформах, і оплата буде проводитися відповідно до використання. Більш за все необхідно динамічне партнерство в екосистемі. Всі ці розробки існують вже давно, але в останні роки вони стали набагато швидше і зручніше.

Дані є частиною процесу створення цінності, і тенденція полягає не в тому, щоб володіти, а здавати в оренду багато продуктів, щоб отримати вигоду з даних.

Для того, щоб цей новий світ працював, необхідно створити системи «все як послуга» і організувати підключенні медичні платформи, що гарантують гарантований час відповіді, велику пропускну здатність і надійність. У таких системах якість обслуговування стає все більш важливою. Мова йде не про пацієнтів, які стають трохи неспокійними, коли вони не отримують суп, а про створення досконалих систем для серйозних ситуацій, в яких кожна хвилина на рахунку. Затримки в такій настройці неприпустимі, і втрата даних вже є критично важливою помилкою, враховуючи жорсткі правила ІТ-медицини.
————

Jochen Arms

2015 рік
Німеччина