Наявність договорів на сервісне обслуговування інженерних систем – це реальна конкурентна перевага для організації Замовника.

Ми більше чверті століття будуємо структуровані кабельні системи (плюс все, що до них підключається) і стільки ж часу накопичуємо досвід їх обслуговування.

У чому основна складність сервісного обслуговування інженерних систем? Інженерні системи потребують сервісному обслуговуванні і знають про це. А ось їх власники часом про це не знають, а якщо і знають, то постійно відкладають прийняття рішення з цього питання на потім. Рік за роком.

Нерідко власники використовують свою інженерну систему десять-п’ятнадцять років без виконання по ній сервісних робіт і забезпечення постійної підтримки, тобто без залучення спеціалізованої профільної компанії.

Чому у більшості організацій, що володіють інженерною інфраструктурою, немає контрактів на її сервісне обслуговування? Причин, що виправдовують таку ситуацію, можуть назвати багато. А головна причина проста – і вона криється виключно в області психології і традицій, що склалися всередині організації. Наші інженерні системи відносно нові, вони з’явилися порівняно недавно і в більшості організацій вони ще не поставлені там на повноправне «утримання». У будь-якій організації важко що-небудь зробити добре з першого разу: в даному випадку – ввести нову статтю витрат. Адже «договір на сервісне обслуговування структурованої кабельної системи» або «договір на сервісне обслуговування системи відеоспостереження» – це статті витрат. Одна справа запропонувати організації дохід, інше – витрати.

Доводи про необхідність сервісного обслуговування інженерної системи зазвичай на її власника не діють. Аргументи і обгрунтування не сприймаються, йдуть в пісок.


Кращий учитель – це власний досвід.

Згодом всередині організації накопичується свій власний досвід експлуатації інженерної системи. З одного боку, це відмови і збитки унаслідок простоїв – це відбувається досить рідко і швидко забувається. Інша сторона досвіду пов’язана з необхідністю щось трошки додати або змінити. Щось пробують робити своїми силами, для чогось залучати зовнішній ресурс на основі разового контракту на роботи. Необхідність залучення зовнішніх контрагентів постійно збільшується.

Інженерна система неухильно зростає, вимагає до себе все більше уваги. Як вона влаштована вже ніхто не знає – технічна документація є лише на деякі її фрагменти. Реальне життя підкидає свої вступні: компанії, які монтували окремі частини інженерної системи, вже не існують; обладнання, з якого частини інженерної системи будувалися, вже не поставляється; представництва виробників в нашій країні закрилися.

При залученні зовнішнього ресурсу на основі разових контрактів – організація відкриває для себе цікаву особливість – укласти контракт з контрагентом виявляється для неї вельми складним та трудомістким процесом, в тому числі затратно по часу.

Поки будеш укладати контракт з пожежниками про гасіннія прибудови – та вже все згорить. Тобто, спочатку потрібно пожежу загасити, а потім вже оформляти необхідні документи.

У великих організаціях все «по-дорослому»: від появи потреби до укладення контракту з контрагентом може піти два, три, а то й чотири місяці. Спочатку постановка задачі, потім вибір за внутрішньокорпоративної процедурі виконавця, потім висновок з ним контракту під уважним юридичним і фінансовим контролем.

Завтра починають то, що поламалося сьогодні – так не виходить. Затримки слідують одна за одною. І нерідко вчасно не виконана робота призводить до появи інших завдань, які також не можуть бути виконані вчасно. І тільки коли неприємності і збитки від такої організації залучення зовнішніх контрагентів стають помітними вищому керівництву – у повноцінного сервісу на обслуговування інженерних систем з’являється шанс на життя.


Керівництво дає команду підібрати спеціалізовану профільну компанію і укласти з нею рамковий договір на сервісне обслуговування на тривалий відрізок часу.

Так в організації Замовника у інженерної системи з’являється договір на сервісне обслуговування, і з’являються ті, хто про неї починають піклуватися.
Організація Замовник переконується вже на реальних результатах, що сервісний договір знижує витрати на підтримку і модернізацію інженерної системи, і збільшує віддачу від діяльності основного бізнесу.

Тепер, якщо сьогодні з’являється потреба – то завтра вже все буде зроблено. Інвентаризація та аналіз існуючої інженерної системи дозволяють планувати її обслуговування, модернізацію і розвиток. Тепер організація Замовника дізнається що у неї є і як це «щось» можна більш ефективно використовувати.

Якщо тепер хтось із топ-менеджменту організації перейде на роботу в іншу фірму, той там майже відразу у знайомої їм інженерної системи з’являється договір на відповідне сервісне обслуговування.

Наявність договору на сервісне обслуговування інженерної системи – це істотне зміцнення позицій менеджера, відповідального за цю інженерну систему, всередині організації.

Наявність договорів на сервісне обслуговування інженерних систем – це реальна конкурентна перевага для організації Замовника.


Нам пощастило працювати з тими організаціями, які прийшли до розуміння, що їх інженерні системи потребують сервісного обслуговуваннія. Серед таких організацій: система гіпермаркетів з магазинами по всій країні, тютюнова фабрика, завод кераміки, логістичні компанії, телевізійний канал, IT компанії, автоцентри, банки, парламент …

Наша співпраця взаємно збагатило один одного. Інженерні системи наших Замовників здобули друге дихання. Ми більше дізналися з якими завданнями стикаються співробітники наших Замовників при експлуатації своїх інженерних систем і що вони чекають від них. І що особливо важливо: ми змогли знайти працюючі механізми взаємодії Замовник-Виконавець для відпрацювання завдань і заявок.

Наявність договору на сервісне обслуговування інженерних систем підвищує впевненість організації Замовника в стійкості її бізнесу і дозволяє їй сконцентруватися на своїх основних завданнях.